Hva er vedlikeholdsavtale
Vi overvåker endringer i krav; Lovverk, standarder, bransjekrav, krav fra sertifiseringsorganer og/eller tilsynsmyndighet, osv.
Rutinemessig oppdatering en gang pr. år, og ellers dersom det skjer endringer som krever det.
Oppdatere oversikt over;
- lover,
- forskrifter,
- standarder og normer,
- og andre eksterne dokumenter
Oppdatering av kvalitetssystemet ved endring i krav.
Endring av kvalitetssystemets dokumenter dersom sertifiseringorgan/tilsynsmyndighet gir avvik som går på systemfeil.
Vedlikehold og oppdatering av linker til innebygde nettsider, standarder, normer, bransjeinfo, etc.
Telefon / nettmøte support på installasjon og bruk av systemet.
Tilleggstjenester
Opplæring i bruk av KS
Forberede for besøk fra sertifiseringsorgang eller tilsyn
Lukke avvik
Gjennomføre intern revisjon og ledelsens gjennomgåelse
Vedlikeholde kvalitetssystemet
Kvalitetssystemet må vedlikeholdes.
Det er stadig justering av krav, det kommer nye versjoner, og informasjon på nettet endres og flyttes på. Et godt kvalitetssystem er oppdateret i samvar med endringene.